tiistai 20. helmikuuta 2018

Minä ja persoonani

Tähän alkuun, että mulla ei oo todettu mitään dissosiatiivista identiteettihäiriötä. Mulla ei oo kyllä siihen viittavia oireitakaan. Ajattelin tässä postauksessa esitellä teille kaikki mun persoonat. Mun mieli vaihtelee vähän väliä ja niitten vaihteluiden aikana mä muutun ihan erillaiseks. Toisena päivänä mä oon ilonen ja toisena masentunu. Mä oon jopa nimenny nää vaihtelut eri numeroilla. Joo tää saattaa kuullostaa vähän uodolta. Näitten persoonien aikana mä oon kyllä tässä maailmassa eli mä tiedostan nää vaihtelut. Toivottavasti ymmärsitte edes jotain, koska tätä on tosi vaikee selittää. Te saatte nyt tutustua muhun pintaa syvemmältä. Näitä persoonia multa löytyy vain vähän, mikä on hyvä juttu. 
Tervettuloa mukaan!

Persoona 1: ylimieline, peloton, kaikki tietävä. Tää persoona on todella ärsyttävä. Sen aikana mä muutun ihan erillaiseks mitä mä yleensä oon. Mä pomottelen kaikkia ja kiroilen ihan sikana. Sillon mä luulen tietäväni kaikesta kaiken. Esitän myös hullua, vaikka sitä mä en oo. Tää onneks esiintyy aika harvoin.

Persoona 2: pelokas, ahdistunut, ujo. Tää tulee esille uusissa tilanteissa. Sillon mä muutun hiljaseks ja ahdistuneeks. Mä vetäydyn ja kaikki muuttu todella vaikeeks. Sillon se tilanne on tuntuu ylitsepääsemättömältä. Tää persoona tekee uusista tilanteista todella vaikeita. Sosiaalisten tilanteiden pelko saatta tulla myös sillon esille.

Persoona 3: masentunut, itsetuhoinen, lamaantunut, ärtynyt, ahdistunut. Tää on persoonista kaikista pelottavin. Sillon mä saatan olla itsetuhonen. Mä mietin myös aika paljon pimeitä asioita (niitä ajatuksia mä en haluu tähän luetella.) Mä myös tiuskin kaikille. Mun tulee myös maattuu vaan sängyssä. 

Persoona 4: rauhallinen, kiltti, ystävällinen, iloinen. Eli minä. Tää on oikee minä. Mä en osaa sanoo millon tää esintyy. Tää on paras persoona. Sillon mä oon rauhallinen ja hyvän tuulinen. Mä myös hymyilen kaikille. Ilosuuttaa ei puutu tästä persoonasta. Tää persoona on vaan jääny näitten kaikkien taakse. 

Persoona 5: rakastunut, kaikista tykkäävä, voivottelija. Sillon mä tykkään kaikista. Mä ihastun jokaiseen komeeseen jätkään. Mä myös voivottelen, kun mulla ei oo ketää. Sillon mä myös haluisin poikaystävän. Tää on aika harvinainen persoona, mutta kyllä tääkin esiintyy välillä. 

Toivottavasti ymmärrätte mua nyt vähän paremmin. Tästä tuli aika sekava postaus. Pahottelen sitä. Tällänen mä oon ja tuun aina olemaan, 

4 kommenttia

  1. Ihana, ku uskallat näin rohkeesti ja avoimesti kertoo näistä jutuista! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii mä en häpeile näitä asioita, joten näistä kertominen on myös helppoo

      Poista
  2. Ei lainkaan sekava postaus, niinkuin sanoit. Ihanan avoin olet :)

    hannamaarit.blogspot.fi

    VastaaPoista

© Diary of life
Maira Gall