tiistai 15. toukokuuta 2018

Pääsykoe haastattelut

Nyt on ohi kahdet pääsykokeet. Valintakokeeseen kuului alkutesti, ryhmätehtävä ja haastattelu. Ensimmäinen valintakoe kesti kaksi päivää. Mun onnekseni mä pääsin alkutestistä läpi toiseen vaiheeseen. Kävin kahdessa Stadin ammattiopiston koulussa haastateltavana. Molemmissa oli melkeen sama valintakoe. Ihan hyvin meni, mutta paremminkin olis voinu mennä. Saa nyt nähdä pääsenkö kumpaakaan kouluun. Tuloksen saa tietää vasta kesällä. Tää odotus on aivan kauheeta. Tässä vaiheessa on varmaan hyvä kertoo, että mihin alalle mä hain. Päätin vihdoinkin hakea mun unelma-alalle eli media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkintoon. Musta tulee siis valokuvaaja tai nettisivujen tekijä (en tiiä oikeeta ammattinimikettä.) Tätä mä oon halunnut niin pitkään. Nyt kun valokuvaus tuli myös pk-pohjaseks, niin päätin sitten hakea alalle. 
Mä oon aina halunnut töihin johonkin lehteen valokuvaajaks. Kohta mulla on mahdollisuus siihen tai toivottavasti on. Valokuvaus on se mun juttu. Se olis ammatti jota mä jaksaisin tehdä koko loppu elämän. Opiskelut ei myöskään olis tylsiä, kun saa tehdä sitä mitä rakastaa. Valokuvauksesta oppii aina jotain uutta, joten tää tuntuu oikeelta ala valinnalta. Toivottavasti mä pääsen jompaankumpaan kouluun sisään. Pidetään sormet ristissä. Nyt sitten pitää vaan odottaa. Tulokset tulee vasta 14.6.    

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© Diary of life
Maira Gall